| „A szolárium csökkenti a rák kockázatát a nőknél” |
Ezzel a címel jelent meg nemrég a Tan Biz magazin egyik cikke, mely megosztást hozott a szakemberek között is: Jó hír minden nőnek: „A rendszeres szoláriumozás jelentős mértékben csökkenti a méhtestrák kockázatát.” – erre a felismerésre jutottak svéd tudósok. Azoknál a nőknél, akik gyakran járnak szoláriumba, 40%-kal csökkent a méhtestrák kockázata, ellentétben azokkal, akik lemondanak a napozásról és a szoláriumozás használatról. Az említett eredményt – mely nemrégiben jelent meg a British Journal of Cancer című folyóiratban – svéd tudósok tanulmánya igazolja. Hogyan jutottak erre az eredményre? „A tudóscsoport arra a tényre alapozott, hogy a szoláriumozással vagy napozással járó magasabb UV-B sugárzás emeli az emberi test D-vitamin szintjét, különösen a téli hónapokban. A D-vitamin, mint ahogy orvosi tanulmányok korábban igazolták, fontos szerepet játszik a sejtek egészségének megőrzésében.” Folytatás... Forrás: www.tan-biz.hu
|

Ezzel a címel jelent meg nemrég a Tan Biz magazin egyik cikke